C++ : Păstrând consola deschisă…

Metoda frecvent utilizată: adăugarea unor funcţii care să citească opţiunea utilizatorului (un caracter introdus de la tastatură). De exemplu, _getch(), system(“pause”), MessageBox(NULL,…) etc.

O soluţie care nu necesită introducerea de cod în program este discutată aici, respectiv aici. O prezentăm în cele ce urmează.

Din Solution Explorer, folosind butonul drept al mouse-ului, declanşăm apariţia unei ferestre pop-up.

Poziţionaţi fiind în fereastra respectivă, selectăm ultima variantă.

Din panoul stâng al noii ferestre pop-up, optăm pentru Linker, respectiv pentru System.

Din panoul drept al aceleiaşi ferestre, apăsăm spaţiul gol situat în dreapta rubricii SubSystem. Din lista de elemente ce se va derula, alegem varianta Console(/SUBSYSTEM:CONSOLE).

Apăsăm butonul Apply, apoi butonul OK, pentru ca aceste setări să fie aplicate.

După ce scriem codul C++ al proiectului nostru, pentru a-l compila/rula, apăsăm simultan butoanele ctrl şi F5. În consolă vor fi afişate datele de ieşire ale programului urmate de expresia de încheiere: Press any key to continue…